Speak pipe

17.3.12

Trendy 2012 w gastronomii:



 Kuchnia fit, fusion, dania koreańskie czy rok ziemniaka?

Komentuj»www.portalspozywczy.pl

16-02-2012, 13:35Istotnym elementem kształtującym nadchodzące trendy w gastronomii jest zwiększająca się świadomość ludzi na temat zdrowego stylu życia i właściwego odżywiania - uważa Paweł Boczkowski, manager warszawskiego lokalu Sofa Restaurant and Bar.

Fot. Sandacz w sosie porowym; Sofa Restaurant and Bar Jego zdaniem, oprócz dbania o kondycję, Polacy szczególny nacisk specjaliści kładą jednak na odpowiednią dietę, co może zniechęcić niektórych klientów do odwiedzania lokali w obawie na przykład przed nadmiarem tłuszczu w potrawach. Dlatego obok powszechnie znanych, ale niekoniecznie lekkostrawnych potraw mięsnych, obowiązkowo w karcie menu muszą być obecne sałatki, dania wegetariańskie, z ryb lub owoców morza.



- W kwestii menu i potraw, niezwykle interesująco prezentują się zagraniczne trendy żywieniowe oraz prognozy amerykańskich i brytyjskich ekspertów na ten temat. Trzeba jednak wziąć pod uwagę specyficzne podejście Polaków do nowości. O ile jesteśmy coraz bardziej otwarci na nowe połączenia i doznania, o tyle wciąż z sentymentem odnosimy się do znanych i sprawdzonych smaków - komentuje Paweł Boczkowski.



Dlatego - jego zdaniem - prognozowany przez ekspertów z firmy konsultingowej Baum + Whiteman z Nowego Jorku upadek comfort food może w ogóle nas nie dotyczyć, zwłaszcza, że ten fenomen jest w Polsce stosunkowo nowy i nieodkryty.



- Kuchnia fusion może rozwinąć swoją formę do nieprawdopodobnej mieszanki naleciałości. Nie powinno więc dziwić, jeżeli w połowie roku spotkamy dania czerpiące inspirację ze wszystkich kontynentów czy jeszcze ciekawsze wersje znanych nam polskich potraw. Ciekawostką może być przewidywany przez międzynarodowych specjalistów zbliżający się boom na koreańskie potrawy - mówi manager Sofa Restaurant and Bar.



Jak dodaje, istnieją także pozytywne prognozy dla naszych rodzimych wyrobów. - Kuchnia koreańska opiera się w dużym stopniu na piklowanych produktach dlatego niewykluczone jest przyjście mody na przetwory domowej produkcji lub ich zmodyfikowane wersje z orientalnymi dodatkami przyprawowymi. Managerowie mogą więc rozważyć rozpoczęcie gromadzenia własnych wyrobów firmowych. Zawsze można oznaczyć je logo lokalu i rozdawać gościom w prezencie. Phil Lempert z Supermarket Guru wyrokuje, iż 2012 będzie rokiem ziemniaka, co natychmiastowo podchwyciły strony www oraz blogi kulinarne. Nie wiadomo na razie czy są jakiekolwiek znaki naprowadzające na słuszność tej hipotezy, jednak możemy uznać, że Polska jest na taką ewentualność rewelacyjnie przygotowana. W naszej ofercie lunchowej ziemniaki podawane pod wszelaka postacią są pozycją obowiązkową - podsumowuje ekspert.


Brak komentarzy: