Speak pipe

19.2.11

Banh mi Vietnamska kanapka




Czy jedzenie może być modne? Według najnowszych badań - może. Taką modną przekąską jest właśnie wietnamska kanapka zwana banh mi.

Jak wiele różnych trendów ulicznych, ten także znalazł uznanie w szybko rozwijającym się świecie, spopularyzowali go mieszkańcy Los Angeles , a obecnie pojawia się on już na całym świecie. Mowa o banh mi, która może wyglądać jak zwykła bułka z szynką, ale pod przykrywką powszedniości, ta prosta przekąska przemyca całą gamę smaków rodem z Wietnamu.



Lekka bagietka posmarowana domowej roboty majonezem i pasztetem oraz pieczoną wieprzowiną,lub kurczakiem posypana całą gamą wietnamskich przypraw jest tegorocznym "kanapkowym królem". Składniki banh mi różnią się w zależności od regionu w którym są one robione, lecz wszystkie kanapki mają kilka cech wspólnych: każda składa się z bagietki, , która posmarowana jest pikantnym majonezem, na których znajduje się z kolei pasztet, świeża sałatka z piklowaną marchewką, biała rzodkiewką, cieniutkie plasterki papryki chilli i co najważniejsze - solidna porcja świeżej kolendry.



O banh mi świat po raz pierwszy usłyszał podczas Francuskiej okupacji Indochin w połowie 19 wieku. Tak jak w większości krajów orientu, sztandarowym produktem Wietnamu był ryż, ale po kolonizacji przez Francuzów, wprowadzono tam między innymi chleb oraz pasztet. Jako że wietnamska kultura obraca się wokół jedzenia, tubylcy podchwycili nowe produkty i udoskonalili je swoimi przyprawami oraz popularną w całym kraju wieprzowiną.

Dziś banh mi nie ogranicza się jednak tylko do wieprzowiny. bánh mì thịt nướng: z grillowaną wieprzowiną Istnieje wiele różnych wersji, między innymi z jajecznicą (banh mi trung), kurczakiem (banh mi ga) bánh mì xíu mại: z krojonymi klopsikami mięsnymi.oraz wegetariańskie - z tofu (banh mi chay).

Brak komentarzy: